Slutkunden och prissättning i fokus efter tullarna​​

Slutkunden och prissättning i fokus efter tullarna​​

   Att svenska företag kommer förlora är uppenbart, men hur de agerar i fråga om prissättning kan hjälpa dem, skriver Hermann Simon är grundare och hedersordförande i Simon-Kucher, världsledande inom prissättningsrådgivning och Andreas Jonason, partner för Simon-Kucher i Norden och VD för bolagets verksamhet i Sverige. 

Read More

Comeback för Daniel Wellington: ”Snart ett miljardbolag igen”​​

Comeback för Daniel Wellington: ”Snart ett miljardbolag igen”​​

   Klockmärket Daniel Wellington omsatte 2,4 miljarder kronor och gjorde en vinst på över 700 miljoner kronor under 2017. Två år senare föll allt isär. Nu talar nya vd:n Tianhao Liu ut om det förödande misstaget som fick förlusterna att skena – och om hur han och ägaren Filip Tysander fick lönsamheten tillbaka. ”Vi är snart ett miljardbolag igen”, säger han i en intervju med Di Digital. 

Read More

Krisande svenska kassabolaget köps upp​​

Krisande svenska kassabolaget köps upp​​

   Monterro-ägda Caspeco köper upp det krisande svenska kassabolaget Trivec, som tidigare i år tvingades in i en rekonstruktion, från Verdane.  Nu vill man skapa en svensk storspelare inom betalningar och mjukvara för krog- och restaurangbranschen. ”Det är två jämnstarka bolag”, säger vd:n Mats Ferm. 

Read More